Oblomov, un elogiu al lenei

Oblomov, intruchiparea lenei absolute, a placutei toropeli in starea de a nu face nimic, e creat in toata emblematica lui existenta intru lehamite de Mihai Constantin.
(Adevarul, 7 iunie 2003, O.Z.)

Mihai Constantin "Oblomov", lenesul absolut de I. Popovici

Mihai Constantin e minunat in acest personaj.
(Tura, iunie 2003)

Oblomov sunt eu! de Octavian Saiu

Mihai Constantin, care in rolul lui Oblomov isi stapaneste toate mijloacele cu o precizie de bijutier (o creatie de zile mari).
(Independent, 10 iunie 2003)

S-a dus naibii boierimea de Roxana Ichim

Spectacolul cu Oblomov de la Bulandra da fiori. Mihai Constantin, in rolul lui Ilia Ilici, topeste de compasiune, starneste de revolta, indurereaza de fragilitate, emotioneaza de intelegere.
(Ultima ora, 11 iunie 2003)

Mama ei de viata care nu te lasa sa traiesti de Gabriela Hurezean

Mihai Constantin in rolul lui Ilia Ilici este exact cum trebuie sa fie: inocent si greoi, obosit si dezarmat, plictisit, nepasator si, arareori, strafulgerat de mici razvratiri fara finalitate. Oblomov este expresia vechiului boier care nu face nimic toata ziua. Patul si-l imparte doar cu farfuria din care a mancat, cu plosnitele, puricii si paienjenii. Ferestrele sunt atat de murdare incat fiecare zi pare cotropita de nori. Mosmondeala lui trandava este jucata meticulos, indelung, transferand spectacolului o letargie de-a dreptul isterizanta.
(National, 13 iunie 2003)

Oblomov de Dan C. Mihailescu

La premiera lui Oblomov de la Bulandra (in regia lui Tocilescu), dupa aproape patru ceasuri de chin canicular in sala, indiferent de prolixitatea si indecizia regizorala, cinefilii captivati candva de Mihalkov abia dac-au schitat un zambet resemnat, dar au sarit in schimb la aplauze pentru Mihai Constantin (un paradox extraordinar: masivitatea lenesa, forta coplesitoare cazand in abulie, intr-un fel de blestem ciudat, un fel de mistica a neputintei)... de talentul lui Mihai Constantin si de resursele lui spectaculare nu se mai indoia nimeni.
(Cotidianul, 9 iunie 2003)

Tocilescu fata cu oblomovismul universal de Eugen Comarnescu

Actor ajuns la deplina maturitate, cu un palmares nu atat de bogat, pe cat i s-ar fi cuvenit talentului sau, dar semnificativ pentru disponibilitatile sale creative, Mihai Constantin intruchipeaza convingator, cu rara intuitie scenica, starile fundamentale prin care trece Oblomov. Mai intai lenea sa funciara din care-l deranjeaza ca niste muste vizitatorii poftiti si nepoftiti, prieteni sau escroci. Apoi parelnica inviorare la semnele iubirii si in fine recaderea intr-o letargie langa o nevasta cam nevolnica, dar excelenta gospodina. Nici grijile mosiei, nici gandul ca e furat ca in codru, nici dragostea nu-l scot pe Mihai Constantin Oblomov din starea sa de apatie, o apatie care nu e doar a fiintei sale trupesti, ci si a spiritului.
(Cronica romana, 18 iunie 2003)

Cine e Oblomov? de Gabriela Lupu

Mihai Constantin reuseste un Oblomov exceptional, se apropie din ce in ce mai mult de forta artistica a parintelui sau.
(Cotidianul de weekend, 20-26 iunie 2003)

Lenea aristocratica de Adrian Mihalache

Mihai Constantin joaca exceptional abulia lui Oblomov, incertitudinile, dar si forta personajului. Izbucnirile ocazionale nu sunt simple momente de exasperare, ci accente de adevar. Cu un plus de rafinament, actorul ar fi evitat contrastul prea apasat dintre letargie si isterie. Pentru aceasta, ar fi fost necesar sa i se auda in glas, chiar in timpul exploziilor, o nota de zadarnicie.
Somptuos, rafinat, ambitios, spectacolul Oblomov este un tur de forta executat cu precizie si eleganta.
(TEATRUL azi, nr 9-10 2003)